Re: [données-ouvertes-mtl] Polygones des Codes postaux Canadiens

Re: [données-ouvertes-mtl] Polygones des Codes postaux Canadiens

Tracey P. Lauriault
L'autre façon est d'accéder le fichier directement du Canada Post, mais cela coute des sous! Je viens tous juste de leurs envoyer un tweet

@canadaposthelps looking for the Canada Post GIS files, I can see them at StatCan but cannot find the file or cost from your site?

Même si ceci est futile, S.V.P. faite la demande officiele pour ces fichiers ici - http://ouvert.canada.ca/fr/dialogue-ouvert

Voir les liens sous l'entête - Interagir

Le plus de demande que nous faisont le plus de chance que nous auront d'ouvrir ces données.  De plus, si vous faites la demande partager la réponse sur la liste pour nous mettre tous au courant.

Cordialement!
Tracey

L'autre façon est d'accéder le fichier directement du Canada Post, mais cela coute des sous!

Il y a ce fichier qui pourrait être utile - Régions de tri d’acheminement -

Même si ceci est futile, S.V.P. faite la demande officiele pour ces fichiers ici - http://ouvert.canada.ca/fr/dialogue-ouvert

Voir les liens sous l'entête - Interagir

Le plus de demande que nous faisont le plus de chance que nous auront la chance d'ouvrir ces données.  De plus, si vous faites la demande partager la réponse sur la liste pour nous mettre tous au courant.

Cordialement!
Tracey

On Fri, May 8, 2015 at 2:25 PM, Anthony Dahanne <[hidden email]> wrote:
Bonjour et merci à tous pour vos réponses !
@Pierre-Luc, @Renee : OK so I guess the current polygons available at geocoder.ca are the best approximation of a postal code geography ?
They'd be ok for me if I only needed to compute distances, but I'd like to draw them on a map, and users are used to google maps (when you give google maps a postal code such as h2l 4g4, the block is perfectly drawn) -  so I'm not sure those centroid based polygons will cut it..

Thanks again,
Anthony

Le vendredi 8 mai 2015 00:16:06 UTC-4, renee.sieber a écrit :
My two cents. Ervin of geocoder.ca is a computational geometry expert so
you won't get anything better in terms of polygons since, yes, you
cannot access the polygons from Canada Post. In my conversations over
the years with various people, there's some doubt that polygons even
exist for all of Canada.

Renee

--
Dept of Geography (jointly appointed)
School of Environment  (jointly appointed)

--

---
Vous recevez ce message, car vous êtes abonné au groupe Google Groupes "Données Ouvertes Montréal".

--

Re: [données-ouvertes-mtl] Polygones des Codes postaux Canadiens

Tracey P. Lauriault
@TraceyLauriault Good day, please contact the Targeting Solutions client service representative at <a href="tel:1-877-281-4137" value="+18772814137" target="_blank" style="font-family:&#39;Helvetica Neue Light&#39;,Helvetica,Arial,sans-serif;font-size:20px;line-height:28px">1-877-281-4137 to get the GIS files.

I have asked them for a URL.

On 2015-05-07 10:58 PM, Pierre-Luc Auclair wrote:
> [...]

--

Re: [données-ouvertes-mtl] Polygones des Codes postaux Canadiens

James McKinney-2
What data does Targeting Solutions have? This thread is very hard to understand.

Canada Post has the geometries, for $50,000. DMTI Spatial also has the geometries, for about $10,000.

Besides geocoder.ca, I don’t know any other vendors that offer geometries; the others just have centroids.

James

On May 8, 2015, at 4:59 PM, Tracey P. Lauriault <[hidden email]> wrote:

@TraceyLauriault Good day, please contact the Targeting Solutions client service representative at <a href="tel:1-877-281-4137" value="+18772814137" target="_blank" style="font-family:'Helvetica Neue Light',Helvetica,Arial,sans-serif;font-size:20px;line-height:28px" class="">1-877-281-4137 to get the GIS files.

I have asked them for a URL.

On 2015-05-07 10:58 PM, Pierre-Luc Auclair wrote:
> [...]

--

Re: [données-ouvertes-mtl] Polygones des Codes postaux Canadiens

I know James, but from time to time it is good to go through the motions to see if anything has changed.  Also, we need to keep asking for those data to be made open.

On Saturday, May 9, 2015, James McKinney <[hidden email]> wrote:
[...]

On May 8, 2015, at 4:59 PM, Tracey P. Lauriault <<a href="javascript:_e(%7B%7D,&#39;cvml&#39;,&#39;tlauriau@gmail.com&#39;);" target="_blank">tlauriau@...> wrote:

@TraceyLauriault Good day, please contact the Targeting Solutions client service representative at <a href="tel:1-877-281-4137" value="+18772814137" style="font-family:&#39;Helvetica Neue Light&#39;,Helvetica,Arial,sans-serif;font-size:20px;line-height:28px" target="_blank">1-877-281-4137 to get the GIS files.

I have asked them for a URL.